STRÁNKY O BUDOUCÍ VÝSTAVBĚ NA PRAZE 13

Místo pro Vaši diskusi.

6. prosince 2009 v 14:20 | Z.J. |  Diskuse
Pokud se budete chtít podělit s ostatními o Váš názor na plánovanou výstavbu, případně další postřehy a nápady, přidejte svůj názor do komentářů dole pod články. Rovněž hlasujte dole v anketě, jakou máte Vy osobně představu o nejvhodnějším využití uvedeného místa (klikněte na název článku a sjeďte dolů).
Neberte to prosím jako nějaký požadavek, jak by toto místo mělo vypadat. Soukromému vlastníkovi pozemku nemůžeme nařizovat, co má na zmiňovaném pozemku stavět. Na druhou stranu se jedná o poměrně "tichou akci", která zasáhne do našeho bydlení... a určitě by bylo fér s námi uvedený záměr projednat.

K dispozici je i e-mail zelene.luziny@seznam.cz


 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa


Komentáře

1 Markéta Čechová Markéta Čechová | E-mail | 6. prosince 2009 v 21:13 | Reagovat

Zdravím, rozhodně souhlasím s Občanským sdružením a připojuji se k námitce! Podrobnější důvody vyjádřím později. Chci jen co nejrychleji podpořit náš odpor k plánované výstavbě. Doufám, že se brzy připojí i další; i když si tím nejsem jista, vzhledem k tomu, že se dosud zde nikdo nevyjádřil. Věřme, že to není lhostejnost, ale jen nechuť ke k neanonymním komentářům. Přeji požehnaný týden všem a zdar v díle.

2 zelene-luziny zelene-luziny | E-mail | 6. prosince 2009 v 22:01 | Reagovat

Taky zdravím!
a děkuji za příspěvek. Myslím, že stránky jsou teprve ve svém zrodu a musí se dostat do podvědomí. V tuto chvíli za sebe mohu říct, že se příští týden pokusím získat co nejvíce informací na městském úřadě, protože ve STOPu si  asi přečteme důležitější věci, než je tato :-). Škoda...
Co se podařilo díky úsilí jednoho souseda zjistit (díky!), je to, že v souboru domů má být 382 bytů, v němž najde nový domov cca 1000 lidí.

3 Petr Kruček Petr Kruček | E-mail | 7. prosince 2009 v 13:32 | Reagovat

Zdravím!Vzhledem k tomu,že v sobotu mě informovali,že oznámení o chystaném záměru Polyfunkčního souboru nejde najít,příkladam ze odkaz na adresu:Tohle je adresa odkud jsem ten soubor o oznámení na životní prostředí stáhnul do PC. http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?view=eia_cr&id=PHA660 .Takže kdo má zájem může si daný soubor uložit na počítač a pak soubor začít studovat.S pozdravem Petr Kruček

4 Petr Kučera Petr Kučera | E-mail | Web | 7. prosince 2009 v 21:42 | Reagovat

Dobrý den,
doporučuji vám zřídit občanské sdružení, které může mít v připravované výstavbě práva účastníka řízení. Musí být založeno před zahájení územního řízení.
Vice na www.spolek13.cz
v průběhu se na nás kdykoliv obraťte. Výstavbou se také budeme zabývat, považujeme ji za předimenzovanou.
za Spolek občanských sdružení JZM,o.s.
JUDr. Ing. Petr Kučera

5 Ing. Skondrojanis Aristidis Ing. Skondrojanis Aristidis | E-mail | Web | 7. prosince 2009 v 21:49 | Reagovat

Dobrý den,
jeden ze způsobů jak aktivně ovlivnit,jak bude vypadat naše okolí,je opravdu založení občanského sdružení.Nám zde na Velké Ohradě,takové dvě monstra již stavějí a to díky i tomu,že v době územního rozhodování jsme nebyli organizovaní.
Za Velkou Ohradu vize 2010,občanské sdružení Ing.Skondrojanis

6 Ing. Jan Majer Ing. Jan Majer | E-mail | Web | 7. prosince 2009 v 22:08 | Reagovat

Dobrý večer
Naše občanské sdružení OS Bellušova ulice, které je jedním ze členů Spolku OS Prahy 13, má k plánované akci Residence Nové Stodůlky územně nejblíže. Prostor Lužin je již nyní přehuštěn (14000 obyvatel na 1 km2 ). Je zde plno problémů které je třeba  přednostně řešit ( parkování, doprava obecně, školy, bezpečnost ). Další betonové monstrum budované pouze pro zisk developera by naše životní prostředí ještě více zhoršilo. Proto je nutné co nejúčinnějším způsobem vstoupit do stavebního řízení. Doporučuji včas založit Občanské sdružení, které může vstoupit do stavebního řízení jako plnoprávný účastník. Pokud si nebudete vědět rady, poskytneme Vám naše zkušenosti. Kontaktujte nás: www.osbellus.us

7 Jan Odcházel Jan Odcházel | E-mail | 8. prosince 2009 v 8:31 | Reagovat

Dobrý den!
Adresu tohoto blogu jsem získal na základě vylepeného letáku, kde se již psalo i o tom, že je založeno občanské sdružení Zelené Lužiny. Je-li tomu opravdu tak, pak můžu říct za celou rodinu (4 členové), že Vás určitě můžeme minimálně podpořit svými podpisy a já sám i čimkoli navíc, kdyby bylo třeba. Jsem moc rád, že jsou tu lidé, kteří jsou takto aktivní a můžu jenom poděkovat, protože ta stavba je nesmyslná.

8 Jiří Zedník Jiří Zedník | E-mail | 11. prosince 2009 v 8:27 | Reagovat

Já si myslím, že do akce můžeme zapojit větší část Lužin. Politika výstavby MÚ Prahy 13 už začíná vadit většině obyvatel. Vytrácí se zeleň, parkovací místa, začíná být nedostatečná vybavenost atd. Ze sídliště, které si zakládalo na tom, že je zalené, provzdušněné, podle statistik měření ovzduší nejlepší v Praze se stává díky provozu a zástavbě nesnesitelné bydlení.

9 zelene-luziny zelene-luziny | E-mail | Web | 11. prosince 2009 v 10:36 | Reagovat

Plně s Vámi souhlasím, za těch pár dnů, co jsem jednala s řadou lidí, je budoucí nerugulovaná výstavba bytů bez potřebného zázemí a likvidace zelených ploch skutečným problémem. Lidé si to naštěstí již uvědomují a přestávají být laxní. Snažila jsem se však zpočátku vstoupit především do nějakého korektního jednání s radnicí, abychom si vyjasnili, jaké jsou představy města. Bohužel pan starosta na můj e-mail dosud nereagoval. V této věci vznikla rovněž plnohodnotná doména www.zeleneluziny.cz, která by měla o této problematice informovat v širších souvislostech, než je stavba jednoho domu. Jde o to přesvědčit lidi, aby se o své okolí více zajímali. Za pár měsíců mohou být totiž vytrženi ze svého dosavadního klidu zjištěním, že další domy se budou příště stavět pod jejich okny.
Jinak, pokud se bude někdo chtít podílet na naší budoucí činnosti, kontaktujte výše uvedený e-mail, kde sdělím také podrobnosti "O nás".

10 Věra Třebická Věra Třebická | E-mail | 11. prosince 2009 v 11:13 | Reagovat

Dobrý den, psala jsem Vám email v úterý, ale nedostala jsem žádnou odpověď.Můžete mi říct, kde a kdy můžeme podepsat petici proti stavbě?(píše se o ní ve vchodě č.1884).Vylepila bych upozornění v našem domě. Ráda bych také věděla, kdo přesně sdružení založil a jak mohu pomoci (byla jsem se zeptat na územní plán a zjistila nějaké informace)Děkuji Třebická

11 zelene.luziny zelene.luziny | E-mail | 11. prosince 2009 v 15:19 | Reagovat

Dobrý den, o petici nic nevím :-( . Je škoda nedat lidem vědět. Rádi ji podepíšeme a vyvěsíme oznámení na tyto stránky i na www.zeleneluziny.cz
Co se týče občanského sdružení Zelené Lužiny, byla odeslána žádost o registraci, takže tento subjekt ještě oficiálně nevznikl. Jakmile budeme zaregitrováni, budeme informovat.
Petice je skvělý nápad, ale šiřte tyto informace dál; mail: zelene.luziny@seznam.cz a uveďte podrobnosti, kde je možné ji podepsat? případně text petice, který zde bude rovněž zveřejněn.

12 Ing.Miroslav Krošlák Ing.Miroslav Krošlák | 11. prosince 2009 v 23:02 | Reagovat

Plně souhlasím s výše uvedenými názory na možnou zástavbu v okolí našich domů. Je třeba neprodleně žádat prostřednictvím OS(možná by bylo vhodné pro začátek,než bude založeno a zaregistrováno OS Zelené Lužiny, požádat OS v ul.Belušova aby tuto výstavbu zamítli)na stavebním odboru radnice,aby nepovolil žádnou výjimku ze směrnic pro výstavbu. Není možné,aby si skupinka úředníků dělala z občanů P13 dobrý den.Nechť se zástupci radnice sami přesvědčí,jak je složité cestování v ranních hodinách linkou B a to ještě nezačali jezdit obyvatelé nově budovaného molochu ve Stodůlkách. V případě,že bude třeba,jsem připraven jak koliv pomoci. Společně postupujme proti zvůli úředníků a nenasytnosti cizích diveloperů.

13 Jan Majer Jan Majer | E-mail | Web | 11. prosince 2009 v 23:50 | Reagovat

Námitka OS Bellušova ulice k výjimce z OTP pro stavbu Residence Nové Stodůlky byla dnes podána na stavební odbor. Odkaz zde: Namitka k OTP 111209

14 Jan Majer Jan Majer | E-mail | Web | 11. prosince 2009 v 23:54 | Reagovat

Odkaz je bohužel nefunkční. Takže plná adresa: http://members.upc.cz/majerj/NamitkaOTP111209.pdf

15 Jiří Buryan Jiří Buryan | 12. prosince 2009 v 20:07 | Reagovat

Dobrý den sousedé. Také souhlasím, že taková výstavba je něco strašného. Zcela určitě bychom měli vstoupit do všech správních řízení. Budeme tedy zakládat občanské sdružení?

16 zelene-luziny zelene-luziny | E-mail | Web | 13. prosince 2009 v 0:57 | Reagovat

Dobrý večer všem.
Jsem ráda, že jsme takto jednotní a nezůstáváme lhostejní.
Námitku jsme již podali, a to z pozice vlastníků bytů/pozemků, kterých se žádost dotýká. Sklopná výška jedné z budov totiž zasahuje do našich domů, což podle vyhlášky nelze. Developer proto žádal o výjimku (navzdory vyhlášce chtěl stavbu narvat blíže k nám). - Většímu rozmachu mu z druhé strany brání tubus metra. - Vyjadřovat se k územnímu či stavebnímu řízení však budeme již jako "Občanské sdružení Zelené Lužiny", která vzniklo převážně z iniciativy lidí v domech čp. 1885, 1884. Jako vlastníci bytů/pozemků bychom ani účastníky ze zákona nebyli, neboť naše pozemky s dotčenou parcelou přímo nesousedí.
Jako OS se budeme muset přihlásit do územmního řízení (které ještě nebylo zahájeno) jako účastníci. Držme nadále spolu a komunikujme !

zelene-luziny

17 Jan Majer Jan Majer | E-mail | Web | 14. prosince 2009 v 22:36 | Reagovat

Dobrý večer
Stavbu Residence Nové Stodůlky sledujeme od zahájení procesu EIA ( PHA 660 ). 20.9.09 jsme odeslali připomínky na magistrát.
http://osbellus.webnode.cz/news/residence-nove-stodulky1/

18 Šárka Petrášková Šárka Petrášková | E-mail | 15. prosince 2009 v 10:51 | Reagovat

Dobrý den,

podporuji tuto akci, nechci abychom dopadli jako např. na Velké Ohradě nebo na Hůrce, tuto lokalitu jsem si vybrala proto, že na sídliště je tam poměrně hodně prostoru mezi bloky paneláků, a že jsem nečekala že někdo povolí stavbu  uvnitř staré zástavby. Těch 5 budov se tam prostě nevejde, ale předpokládám že developer doufá, že pokud navrhne budov 5, tak jedna alespoň projde, a nakonec ji postaví větší než bude schváleno, jak to dělávají.

19 Daggu Daggu | 27. prosince 2009 v 23:52 | Reagovat

Ja jsem pro stavbu, me to nevadi a klidne bych si tam byt poridil, proc taky ne ze? Jedine v cem mi muze tato stavba vadit je nedostatecna obcanska vybavenost lokality a to hlavne pro deti, jesle a skolky a detska hriste. Nemyslim si ze tyto stavby nejakym zasadnim zpusobem muzou nekomu vadit. Resi snad nekdo ze panelaky vypadaji tak jak vypadaji, ze panelak nema garaze, ze konstrukce panelaku je takova jaka je. Napadlo vas vsechny ze tak jak vy nyni bojujete aby u vas nepostavili nove bytove domy tak stejne mohl nekdo v minulosti byt proti vasim "krasnym" panelakum. A kdyby nekdo byl v minulosti uspesny tak jak si prejete nyni byt i vy, tak by vase bydliste bylo na nejakem jinem miste nebo treba nikde protoze vsude jinde by bylo spousta dalsich vam podobnych. Z meho pohledu mi prijde dost usmevne ze lide se nyni bouri proti tomu co radnice schvaluje, nejsme to prave my kdo si voli zastupitele? jestli se na nekoho zlobit tak na sebe a ne na investora ktery sleduje primarne sve zajmy a to co mu je umozneno to vyuzije. A jeste neco me napada, nedopadne to treba tak ze se i vase lokalita stane i trochu vice atraktivni, kdyz tam vyroste vice modernich domu? kdyz se prochazim vasi lokalitou tak musim priznat ze neustale opakovani sedozelene barvy panelu me nici, vzdy si pripadam jako by se doba zastavila pred mnoha lety. Jen si rikam jak moc daleko muzete az zajit jestli novym sousedem pak nebude moci prijit na jmeno jen proto ze vam vadi ve vyhledu na dalsi panelak. To ze bydlite roky v lokalite nalepenych domu na sebe vam asi nikdy nevadilo. No ja jsem kazdopadne pro stavbu!!!! Jen je skoda ze stavba nebude jeste vyssi, mam rad vyskove budovy a regulace do 20pater mi prijde prisna, poslal bych aspon jeden dum klidne i do 40patra.
Predpokladam ze muj prispevek vas asi poradne nastval, to ale nebyl ucel, jsem zde vyjadril svuj nazor. Rad bych tak uvedl ze lokalitu velice dobre znam a bydlim kousek od planovane vystavby a sam uvazuju si poridit byt v tomto projektu. a uz vubec nejsem z radnice nebo od investora :-)

20 zelene.luziny zelene.luziny | 28. prosince 2009 v 10:05 | Reagovat

Možná jste nepostřehl, že právě nám vadí to, co by vadilo i vám ! Právě ona absence nových školek, škol, parkovacích míst. K tomu všemu těm, kteří mají své byty v blízkosti staveb vadí zcela jistě i to, že pod našimi ložnicemi i dětskými pokoji bude situováno nadzemní parkoviště i vjezd do podzemních parkovišť. I studie vlivu na ŽP konstatuje, že automobilový provoz se zvýší o cca 1000 aut denně. A to je zpráva sjednaná a placená investorem, skutečnost může být výrazně horší. Navíc zákon nedovoluje stavbu v takovéto blízkosti, proti tomu se bráníme. Nechceme, aby investor dostal výjimku z tohoto zákona, nevidíme v tom jediný důvod kromě vyššího zisku investora. A navíc, jak se těmito stavbami podle vás lokalita zatraktivní? Lokalita může být zajímavá pro nového majitele bytu v těchto domech, protože to bude mít kousek na metro a do obchodů atd. Pro starousedlíky (zároveň i voliče) se stávající prostředí touto stavbou jen těžko může zatraktivnit. Těžko hledat jediné pozitivum. S poznámkou o tom, že lidé by se měli zamýšlet nad tím, koho budou příště volit zcela souhlasím. Nová výstavba je tématem, které se dotýká (nyní či v budoucnu) nás všech a lze z toho udělat silné politické téma. Osobně mi není jasné, proč se toho nějaká strana na Praze 13 dosud pořádně nechopila.
Vedení radnice by mělo zastupovat zájmy voličů (současných obyvatel Prahy 13). A měla by zjišťovat, co je zájmem voličů, nikoli, co je zájmem kohokoli jiného.
P.S. Vidíme, sám píšete, že vás ničí šedozelené barvy současných paneláků. Nás zase ničí představa, že budeme koukat místo do volného prostoru a zelené plochy do oken cizích lidí. Každý z nás má své zájmy, investor si zcela jistě bude chránit svou investici (v tomto s vámi souhlasím). My ale máme rovněž právo chránit si své okolí a svá práva a zájmy.

21 Tomáš Tomáš | 29. prosince 2009 v 20:45 | Reagovat

podporuji tuto iniciativu...osobně jsem silně proti tomu aby se na tom prostoru stavěli nějaké domy. Ta plocha by měla být více osázena stromy a dál být využívána jako zelen. Je dost nedobré že tato plocha je v rukou soukromého vlastníka-developera. Městská část se jich neměla zbavovat. ovšem se současným vedením...:)

22 Jolana B. Jolana B. | 5. ledna 2010 v 15:51 | Reagovat

Dobrý den,
také souhlasíme s názorem že nové budovy zde jsou naprostým nesmyslem. Bydlíme v Brdičkově ulici, máme 2 malé děti a to starší se nám tu vůbec nepodařilo umístit do školky, přestože máme dvě přímo před domem..a znám tady maminky kterým nevzali nikde děti do školky přestože už musejí nastoupit do práce! Čekala bych že radnice bude řešit tyto problémy jiným způsobem než stavbou nějakých mrakodrapů. Nehledě na to, že té zeleně by tu mohlo být klidně i víc a že by bylo lepší sázet nové stromy než paneláky..

23 Petr Petr | 5. ledna 2010 v 16:25 | Reagovat

Dobrý den.

Chtěl bych reagovat na tohle:
Soukromému vlastníkovi pozemku nemůžeme nařizovat, co má na zmiňovaném pozemku stavět!

Proč tedy prodali majetek magistrátu soukromé firmě?

Pozemky na kterých se má postavit Rezidence Nové Stodůlky patřily Magistrátu.Městský úřad Praha13 musel požádat Magistrát o prodej daných pozemků soukromé firmě. ISEL s.r.o., se sídlem Praha 8, Karlín, Křižíkova 275/11, PSČ 186 00, IČ: 271 46 383

-    Na společnost Stodůlky s.r.o. přešlo jmění zaniklé společnosti RBQ Czech, s.r.o, se sídlem Praha 2, Karlovo náměstí 2097/10, PSČ 120 00, IČ: 279 40 985 a jmění zaniklé společnsti ISEL s.r.o., se sídlem Praha 8, Karlín, Křižíkova 275/11, PSČ 186 00, IČ: 271 46 383 včetně práv a povinností z pracovně právních vztahů.

A nyní budeme slyšet,že městská část Praha 13 nemůže s tím nic dělat, protože je to soukromý majetek.Kdo teda za městskou část Prahy 13 požádal magistrát o prodeji pozemku?

Bylo to v roce 2004? Na zasedaní magistrátu?

  19/1  
radní Klega

Oznámení záměru MČ Praha 13 na prodej věcí z vlastnictví HMP, svěřených MČ Praha 13, pozemků v k.ú. Stodůlky, předloženého podle ustanovení § 18 obecně závazné vyhlášky č. 55/2000 Sb. hl.m. Prahy, kterou se vydává Statut hl.m. Prahy
  TISK:  Z 741

  HLASOVÁNÍ O USNESENÍ:  PRO:  59  PROTI:  0  ZDRŽEL SE:  4  

  PŘIJATO  USNESENÍ  ČÍSLO:  14/45

Samozřejmě musí být smlouvy o prodeji pozemků,kdo to podepsal ?Za kolik byly pozemky prodány? Pokud by městská část Prahy13 měla zájem o zelené pozemky, tak by nepodávala záměr o prodeji pozemků!!!!!

24 Jiří K Jiří K | E-mail | 7. ledna 2010 v 23:50 | Reagovat

Ví o tom DP Metro? Tam přece vede tubus metra a neni ani moc hluboko. My bydlíme cca 150m od tubusu ve 4. patře a projíždějící soupravu metra slyšíme. Postavit domy přímo na tubusu je bláznovství vždyť ty byty by byly neobyvatelné!!

25 zelene.luziny zelene.luziny | 8. ledna 2010 v 1:04 | Reagovat

Metro údajně se stavbou již vydalo souhlas. Tato informace ale není řádně ověřená. Tubus je již pro nějakou výstavbu snad technicky uzpůsoben z doby svého vzniku. Dle plánů jsou domy umístěny těsně vedle tubusu a založeny na betonových pilotech (pilířích). O to více však patrně ukousnou z komunikací mezi stávajícím zástavbou.
Rachotu projíždějícího nočního metra jsem si taky kdysi užila....

26 praha13 praha13 | Web | 14. ledna 2010 v 22:22 | Reagovat

Omlouvám se za Reklamu, ale pls koukněte sem, také se týká téhle městské části.. a dala jsem tam i odkaz na tuto stránku:)

27 Ursula24Murphy Ursula24Murphy | E-mail | Web | 11. září 2011 v 1:14 | Reagovat

According to my exploration, billions of persons in the world get the <a href="http://bestfinance-blog.com">loan</a> from well known creditors. Thus, there is great possibilities to receive a short term loan in any country.

28 Jan Majer Jan Majer | E-mail | 7. dubna 2012 v 19:39 | Reagovat

Dobrý den
Salámovou metodou se nám patrně vrací Manhattan. Střihli to úředníci
před svátky. Na přihlášení máme podle mých počtů úterý 11.4 a středu 12.4.
Je to jeden ( zatím ) barák o deseti podlažích a padesátišesti
bytech. Parkovacích stání rovněž padesátšest.
Zdravím
Honza Majer

http://www.praha13.cz/12262_Oznameni-zahajeni-uzemniho-rizeni-a-pozvani-k-verejnemu-ustnimu-jednani-Bytovy-dum-Alfa-ul-Mukarovskeho-Praha-5

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama